» Beleid voor de omgang met persoonsgegevens

Principes voor de verwerking van persoonlijke gegevens

Wij hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens en je recht op privacy online. Lees ons privacybeleid. Hierin leggen we uit hoe we omgaan met je persoonlijke gegevens, welke informatie we opslaan en hoe we deze gebruiken.

1. Informatie over de verwerking en bescherming van persoonlijke gegevens

De bescherming van je persoonlijke gegevens is erg belangrijk voor ons en we voldoen altijd aan de relevante wetgeving en internationale normen.

In verband met de vaststelling van Verordening 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad (EU) van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en betreffende de intrekking van Richtlijn 95/46/EG (AVG), die van toepassing is op de verwerking van uw persoonsgegevens door ons bedrijf Hodinky 365 s.r.o. van 25 mei 2018, KvK nummer: 28638581, met maatschappelijke zetel te Sirotčí 605/10, 703 00 Ostrava-Vítkovice, ingeschreven in het handelsregister bijgehouden door de regionale rechtbank in Ostrava, sectie C, dossier 36127 (hierna te noemen de "Bedrijf" of ook "wij" of "ons"), hieronder geven wij je een samenvatting van basisinformatie over de verwerking en bescherming van je persoonlijke gegevens door het Bedrijf.

2. Welke persoonlijke gegevens wij verwerken en hoe wij deze verkrijgen

De persoonlijke gegevens die wij van je verwerken, waarvan de omvang varieert afhankelijk van het doel en de geleverde diensten, zijn:

1. Voor het sluiten van een koopovereenkomst en het verwerken van je bestelling verwerken wij identificatiegegevens (naam, achternaam, adres), contactgegevens (e-mail, telefoonnummer), bedrijfsnaam, KvK nummer, vestigingsplaats (als je ondernemer bent).

2. Om onze diensten en aanbiedingen te verbeteren, voor marketingdoeleinden, waaronder het versturen van commerciële communicatie en het personaliseren van reclame, verwerken wij gegevens over je bezoek aan onze website (cookies, IP-adres), gegevens over je koopgedrag en gebruik van onze diensten (bijvoorbeeld datum, prijs en naam van gekochte producten, inclusief gerelateerde communicatie met je).

We verzamelen persoonlijke gegevens voornamelijk rechtstreeks van je (met name wanneer je een contract aangaat en tijdens de contractuele relatie) en ook op basis van je bezoeken aan onze website (zie het gedeelte over cookies hieronder).

3. Hoe wij je persoonlijke gegevens gebruiken

Wij gebruiken je persoonlijke gegevens voornamelijk voor de volgende doeleinden:

  1. om een contract te sluiten en je bestelling te verwerken
  2. om met je te communiceren en onze contractuele relatie te beheren
  3. om onze klantenservice te analyseren, evalueren en verbeteren
  4. om je klachten en claims te behandelen
  5. om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen
  6. met je toestemming, om je op de hoogte te houden van wijzigingen en nieuws over de producten en diensten die wij leveren en onze aanbiedingen op maat.

We bewaren je persoonlijke gegevens alleen voor de duur van een van de bovenstaande verwerkingsdoeleinden en dan alleen zo lang als vereist door en in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving.

In het geval van toestemming voor marketingdoeleinden (inclusief profilering ten behoeve van het leveren van de juiste goederen en diensten en het verwerken van cookies waar van toepassing) is deze periode 10 jaar vanaf de datum van toestemming of verlenging. In andere gevallen hangt de verwerkingsperiode af van het doel van de verwerking of is deze wettelijk vastgesteld.

4. Rechtsgrondslag voor het verwerken van je persoonlijke gegevens

De rechtsgrondslag op basis waarvan wij je persoonlijke gegevens mogen verwerken, is afhankelijk van het doel waarvoor wij de persoonlijke gegevens verwerken. Daarom kunnen wij in sommige gevallen je persoonlijke gegevens verwerken zonder je toestemming omdat:

  1. het noodzakelijk is voor het aangaan of uitvoeren van een overeenkomst met je
  2. het noodzakelijk is om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen (bijv. boekhouding en belastingen)
  3. het noodzakelijk is voor de bescherming van onze legitieme belangen (bijvoorbeeld in verband met het afdwingen van claims op grond van contracten of in verband met het herzien en verbeteren van onze diensten).

Met je toestemming kunnen we je persoonsgegevens verwerken voor marketingdoeleinden, d.w.z. om je onze producten aan te bieden, je te informeren over nieuwe producten of andere commerciële communicatie, door deze naar je e-mailadres te sturen en door middel van gepersonaliseerde marketing en remarketing. Je kunt je toestemming voor dit gebruik van je persoonlijke gegevens te allen tijde intrekken door je intrekking van toestemming te sturen naar ons e-mailadres info@hodinky-365.nl of naar de voettekst van een reclame-e-mail.

5. Aan wie we je persoonlijke gegevens verstrekken

Wij kunnen je persoonlijke gegevens verstrekken aan

  1. aan dienstverleners die diensten aan ons verlenen in verband met ons bedrijf, met name vervoerders, je betalingsverwerkers, degenen die ons helpen bij de administratie van contracten en vorderingen tot nakoming die door je zijn ingediend of die documenten afdrukken en leveren.
  2. aan andere personen in overeenstemming met de relevante wetgeving (bijv. het informeren van de belastingdienst in gevallen waarin de wet voorziet, de politie in het kader van een strafrechtelijk onderzoek, enz.)

6. Wat zijn cookies en hoe gebruiken we ze?

Cookies zijn kleine gegevensbestanden die nodig zijn voor het goed functioneren van de website en die wij daarom, net als de meeste websites, op je computer plaatsen. Het zijn tekstbestanden die websites op je computer of mobiele apparaat opslaan wanneer je de website gaat gebruiken.

Op deze manier onthoudt de website de acties en instellingen die je op de website hebt gemaakt – bijvoorbeeld de inhoud van je winkelwagen – voor een bepaalde periode. Je hoeft deze informatie niet opnieuw in te voeren wanneer je de website opnieuw bezoekt en van het ene naar het andere onderdeel van de website gaat.

We gebruiken cookies ook om statistische gegevens te verzamelen en advertenties te personaliseren, zodat we onze site verder kunnen verbeteren en de diensten die we aanbieden kunnen verbeteren. Daarom delen we informatie over hoe je onze website gebruikt met onze advertentie- en analysepartners, met name Google. Je kunt meer lezen over hoe Google omgaat met cookies op https://www.google.com/policies/technologies/cookies/.
Als je bezwaar hebt tegen het gebruik van cookies en gegevens die worden verzameld via onze website die gebruikmaakt van cookietechnologie voor de hierboven genoemde doeleinden, hebt je de volgende opties: blokkeer het gebruik van cookietechnologie door je browser of ander computerprogramma dienovereenkomstig in te stellen (d.w.z. stel je browser of ander computerprogramma in om het gebruik van cookietechnologie te blokkeren of uit te schakelen/niet toe te staan) je kunt je toestemming ook kosteloos intrekken door een e-mail te sturen naar: info@hodinky-365.nl.

7. Wat zijn je rechten

Je hebt in het bijzonder de volgende rechten met betrekking tot de verwerking van je persoonsgegevens:

  1. Het recht op duidelijke, transparante en begrijpelijke informatie over hoe wij je persoonsgegevens gebruiken en wat je rechten zijn;

  2. het recht op toegang tot je persoonsgegevens en op meer informatie over de verwerking ervan door het Bedrijf

  3. het recht op rectificatie van onjuiste en onvolledige persoonsgegevens

  4. het recht om je persoonsgegevens te laten wissen, in het bijzonder als (i) ze niet langer nodig zijn voor verdere verwerking; (ii) je je toestemming voor de verwerking ervan hebt ingetrokken; (iii) je terecht bezwaar hebt gemaakt tegen de verwerking ervan; (iv) ze onrechtmatig zijn verwerkt; of (v) ze wettelijk moeten worden gewist;

  5. het recht om de verwerking van je persoonsgegevens te beperken wanneer (i) je de juistheid van de persoonsgegevens betwist zolang wij de juistheid ervan niet hebben geverifieerd; (ii) de verwerking onwettig is; (iii) wij de gegevens niet langer nodig hebben, maar je de gegevens nodig hebt om je juridische claims te kunnen afdwingen; of (iv) je bezwaar maakt tegen de verwerking van de gegevens zolang wij niet hebben geverifieerd dat onze legitieme gronden zwaarder wegen dan je belangen;

  6. het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van je persoonsgegevens wanneer wij deze verwerken (i) voor direct marketing doeleinden of (ii) ten behoeve van onze legitieme belangen;

Als je een van de bovenstaande rechten wilt uitoefenen, neem dan contact met ons op via de onderstaande contactgegevens.

8. Hoe wij je persoonlijke gegevens beschermen

Om de veiligheid en vertrouwelijkheid van je persoonlijke gegevens, die uiterst belangrijk voor ons zijn, te waarborgen, gebruiken we technische en organisatorische maatregelen, in het bijzonder ter bescherming tegen onbevoegde toegang tot en misbruik van gegevens, om de veiligheid van onze IT-systemen te waarborgen en om gegevens te herstellen in het geval van een incident. Alle maatregelen worden regelmatig geëvalueerd en bijgewerkt.

De verwerking van persoonsgegevens vindt plaats in elektronische informatiesystemen die onderworpen zijn aan fysieke, technische en procedurele controles. Om gegevens te beschermen, hebben we een beveiligingsmechanisme opgezet met technische, organisatorische en personeelsmaatregelen en we eisen hetzelfde beschermingsniveau van onze verwerkers.

Als je vragen hebt over de verwerking van je persoonsgegevens, andere hulp nodig hebt of je rechten wilt uitoefenen, kunt je contact opnemen met de functionaris voor gegevensbescherming per telefoon (tijdens kantooruren) op +420 800 365 365, elektronisch per e-mail op info@hodinky-365.nl of schriftelijk op het bovenstaande adres van het bedrijf.

9. Betaalgateway – verwerking van persoonsgegevens

In verband met de implementatie van de Europese PSD2-richtlijn wordt meervoudige klantauthenticatie (zogenaamde sterke klantauthenticatie van de kant van de kaartuitgever) geïntroduceerd bij betalingstransacties. Kaartsystemen vereisen verplichte gegevensoverdracht voor elke kaartbetaling met als belangrijkste doel het aankoopproces zoveel mogelijk te ondersteunen zonder onderbreking door authenticatiestappen aan de kant van de uitgevende bank (inssuer) door de TRA (Transaction Risk Analysis) vrijstelling van sterke gebruikersauthenticatie toe te passen aan de kant van de kaartuitgever:

Om het hele proces te versnellen, is het daarom noodzakelijk om de ADDINFO parameter uit te breiden met extra klantgegevens, namelijk:

  • Naam (Name)
  • E-mailadres (Email address)
  • Telefoonnummer thuis (Home phonenumber)
  • Mobiel telefoonnummer (Mobile phonenumber)
  • Factuuradres (Billing address)
  • Verzendadres (Shipping address)

In overeenstemming met de bovenstaande informatie, in verband met de implementatie van de Europese PSD2-richtlijn, gaat de klant door akkoord te gaan met de algemene voorwaarden ook akkoord met het verstrekken van zijn/haar identificatiegegevens voor betalingstransacties.