Klassiek voor herenHeren
Klassiek voor damesDames
Slimme horlogesSlim
Merken
Andere
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op aankopen in de online shop www.hodinky-365.nl. In de algemene voorwaarden worden de rechten en plichten van de verkoper en de koper vastgelegd.
Deze voorwaarden zijn uitsluitend bedoeld voor de online verkoop van goederen aan consumenten.
Koper:
Voor de toepassing van deze voorwaarden is de koper een consument, dat is een persoon die, in tegenstelling tot de verkoper, niet handelt in de uitoefening van zijn/haar bedrijf of beroep (hierna te noemen de "koper") bij het sluiten en uitvoeren van de overeenkomst.
Verkoper:
Voor de toepassing van deze voorwaarden wordt onder verkoper verstaan een ondernemer die, in tegenstelling tot de koper, bij het aangaan en uitvoeren van de overeenkomst handelt in de uitoefening van zijn bedrijf of beroep (hierna te noemen de "verkoper").
BW:
Wet nr. 89/2012 Coll., Burgerlijk Wetboek, zoals gewijzigd (hierna de "BW" genoemd).
Naam van de e-shop: www.hodinky-365.nl
Exploitant: Hodinky 365 s.r.o.
Maatschappelijke zetel: Sirotčí 605/10, 703 00 Ostrava-Vítkovice
KvK nummer: 28638581
BTW nummer: CZ28638581
Geregistreerd in het handelsregister van de regionale rechtbank in Ostrava, sectie C, invoegnummer 36127 voor de verkoop van goederen via een onlinewinkel op het internetadres www.hodinky-365.nl.
E-mail: info@hodinky-365.nl
Databox: bn6u425
Contactadres: Sirotčí 605/10, 703 00 Ostrava-Vítkovice
Bedrijfszetel: Sirotčí 605/10, 703 00 Ostrava-Vítkovice
Openingstijden:
MA–VRIJ 8:00–18:00
ZA 10:00–18:00
De verkoper verbindt zich ertoe om schriftelijke of elektronische correspondentie van de koper onmiddellijk te beantwoorden, uiterlijk binnen twee werkdagen.
Gedragscode: De verkoper is niet gebonden aan een gedragscode met betrekking tot de koper in de zin van artikel 1820, lid 1, sub n in het Burgerlijk Wetboek.
Service na verkoop. De verkoper biedt service na verkoop in de vorm van advies over horloge instellingen. Voor goederen waarvoor dit expliciet op de factuur wordt vermeld, bieden wij ook gratis vervanging van de lege batterij voor een bepaalde periode of aanpassing van het horlogebandje. Voor meer gedetailleerde voorwaarden zal de verkoper de koper informeren via de bovenstaande contactgegevens.
Informatie over de gekochte goederen is beschikbaar voor elk afzonderlijk item. De informatie over de goederen en de prijs die door de verkoper wordt vermeld, is bindend, behalve bij duidelijke fouten. De prijzen zijn inclusief alle belastingen (bijv. BTW) en kosten, behalve de bezorgkosten.
De kosten voor het gebruik van communicatiemiddelen op afstand verschillen niet van het basistarief dat de koper moet betalen voor het gebruik van dergelijke middelen.
Informatie over geaccepteerde betalingsmethoden. De verkoper brengt geen kosten in rekening afhankelijk van de betalingswijze, met uitzondering van de rembourskosten.
Aanvaarding van een aanbod met een aanvulling of variatie is geen aanvaarding van het aanbod.
Bevestiging van de inhoud van een contract dat is gesloten in een andere vorm dan schriftelijk, die afwijkingen vertoont van de feitelijk overeengekomen inhoud van het contract, heeft geen rechtsgevolgen.
Aanvaarding van een ongevraagde prestatie door de koper vormt geen aanvaarding van het aanbod.
Wanneer de verkoper toegang verschaft tot beoordelingen van de door andere kopers verkochte goederen, waarborgt en controleert de verkoper de authenticiteit van dergelijke beoordelingen door de beoordelingen van de kopers te koppelen aan specifieke bestellingen, zodat hij kan verifiëren en bewijzen dat de beoordelingen afkomstig zijn van een echte koper. De verkoper informeert de koper over de specifieke methode voor het verifiëren van de beoordelingen op zijn e-shop pagina's.
De foto's op de winkelpagina's komen overeen met de verkochte goederen.
De verkoper stelt handleidingen in elektronische vorm beschikbaar voordat het contract wordt gesloten, met name voor grote apparaten, consumentenelektronica en andere goederen met een prijs van meer dan 120 euro, waar dit praktisch en passend is voor de aankoopbeslissing van de koper.
Om het contract te sluiten, moet de koper een bestelling aanmaken op de e-shop van de verkoper. Deze kan als volgt worden aangemaakt:
Na het selecteren van de goederen op de e-shop van de verkoper, waar de wettelijke informatie over de te kopen goederen wordt verstrekt, markeert de koper de relevante goederen waarin hij geïnteresseerd is met de knop "Toevoegen aan winkelwagen". Informatie over de prijs van de goederen, de prijs en wijze van transport en de wijze van betaling wordt gegeven tijdens het maken van de bestelling, waarbij de koper de wijze en prijs van transport en de wijze van betaling kiest. De totale prijs wordt aangegeven in het overzicht voordat de bestelling wordt verzonden op basis van de geselecteerde goederen, hun levering en betalingsmethode. De koper geeft zijn identificatie- en contactgegevens op tijdens het bestelproces.
De bestelling kan worden gewijzigd, aangepast en gecontroleerd tot aan de voltooiing. Na het controleren, bevestigen en accepteren van deze algemene voorwaarden, kan de bestelling worden voltooid door op de knop "Bestellen" te drukken.
De verkoper zal de bestelling zo snel mogelijk na levering aan de koper per e-mail bevestigen. Deze orderbevestiging zal vergezeld gaan van een samenvatting van de bestelling en deze algemene voorwaarden zoals van kracht op de datum van de bestelling, die integraal deel uitmaken van de koopovereenkomst. De verkoper zal de koper binnen een redelijke termijn na het sluiten van de overeenkomst, maar uiterlijk op het moment van levering van de goederen, een bevestiging van de gesloten overeenkomst in tekstvorm doen toekomen.
Indien dit gezien de aard van de verkochte goederen, de wijze en de duur van het gebruik noodzakelijk is, draagt de verkoper er zorg voor dat deze informatie in de bijgevoegde schriftelijke instructies is opgenomen en dat deze begrijpelijk zijn. In een dergelijk geval verstrekt de verkoper de koper de instructies voor de goederen op een duurzame drager. De verkoper verstrekt de koper de instructies op papier indien de koper daarom verzoekt en indien dit niet onredelijk is gezien de omstandigheden of de wijze van totstandkoming van de overeenkomst of de kenmerken van de verkochte goederen.
De verkoper zal de volledige goederen zonder onnodige vertraging, uiterlijk 5 dagen na de orderbevestiging, naar de koper sturen om de goederen uiterlijk binnen 30 dagen aan de koper te leveren, tenzij de verkoper een andere leveringstermijn voor individuele goederen specificeert. Indien de goederen vermeld staan als "op voorraad", zal de verkoper de goederen uiterlijk binnen twee werkdagen verzenden. In geval van vooruitbetaling worden de goederen pas verzonden nadat de betaling is bijgeschreven op de rekening van de verkoper.
De verkoper stuurt de documenten voor de goederen, in het bijzonder het belastingdocument, ontvangstbewijzen en certificaten, naar de koper onmiddellijk na ontvangst van de goederen, maar niet later dan twee dagen nadat de consument de goederen in ontvangst heeft genomen.
Als de verkoper de deadline voor levering of verzending van de goederen niet nakomt, zal de verkoper de goederen op eigen kosten aan de koper leveren en de koper een korting van 2% op de aankoopprijs geven. De overige aanspraken van de koper blijven onaangetast.
De koper kan de overeenkomst herroepen door middel van een ondubbelzinnige verklaring aan de verkoper binnen de wettelijke termijn van 14 dagen en, in het geval van geselecteerde goederen, tot 365 dagen (de "verlengde termijn") na ontvangst van de goederen of het laatste artikel (als er meerdere goederen afzonderlijk worden geleverd in één bestelling), een artikel of een deel van een levering van goederen (als de goederen uit meerdere artikelen of delen bestaan) of de eerste levering van goederen die op regelmatige of terugkerende basis worden geleverd, ongeacht de wijze van ontvangst van de goederen of betaling. Deze termijn is bedoeld om de koper in staat te stellen redelijkerwijs vertrouwd te raken met de aard, kenmerken en functionaliteit van de goederen. De verlengde periode voor geselecteerde goederen wordt aangegeven op de gedetailleerde horlogekaart en vervolgens op de factuur. In het geval van een verlengde termijn kan de koper het contract binnen 365 dagen na ontvangst van de goederen of het laatste deel van de levering herroepen, ongeacht de wijze van ontvangst of betaling. Als de goederen geen verlengde termijn hebben, kan de koper het contract binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen of het laatste deel van de levering herroepen, ongeacht de wijze van ontvangst of betaling.
De koper heeft ook het recht om het contract op elk moment voor de levering van de goederen te herroepen.
De koper dient de herroeping binnen de herroepingstermijn, d.w.z. binnen 365 dagen in het geval van een verlengde termijn en binnen 14 dagen in andere gevallen, naar de verkoper te sturen of af te leveren. De koper hoeft de reden waarom hij de overeenkomst herroept niet op te geven. Voor het gemak van de communicatie is het raadzaam om de datum van aankoop of het nummer van het contract/verkoopbewijs, het bankrekeningnummer en de gekozen methode van retourneren in de herroeping te vermelden. Er kan een herroepingsformulier worden gebruikt.
De verkoper moet het volledige bedrag van de prijs van de goederen en de betaalde leveringskosten binnen 14 dagen na de herroeping aan de koper terugbetalen, op dezelfde manier als de betaling van de koper is ontvangen. Als de verkoper meerdere opties binnen een bepaalde leveringsmethode aanbiedt, is hij verplicht de koper de goedkoopste daarvan te vergoeden. De koper moet de gekochte goederen uiterlijk binnen dezelfde termijn aan de verkoper verzenden of overhandigen. De goederen dienen compleet aan de verkoper te worden geretourneerd (niet onder rembours), bij voorkeur in de originele verpakking. De koper is aansprakelijk voor elke waardevermindering van de goederen als gevolg van het hanteren van de goederen anders dan noodzakelijk om vertrouwd te raken met de aard, kenmerken en functionaliteit van de goederen. De kosten van het terugzenden van de goederen naar de verkoper zijn voor rekening van de koper.
Als de koper de goederen persoonlijk bij de verkoper terugbrengt, zal de verkoper de bovengenoemde betalingen binnen 7 dagen na de herroeping aan de koper terugbetalen.
Als de koper het contract herroept, is de verkoper niet verplicht om de ontvangen gelden aan de koper terug te betalen voordat de koper de goederen aan de verkoper heeft geretourneerd of bewijst dat hij de goederen naar de verkoper heeft gestuurd.
Als de waarde van de geretourneerde goederen is verminderd als gevolg van het hanteren van de goederen op een andere manier dan noodzakelijk is om vertrouwd te raken met de aard, kenmerken en functionaliteit van de goederen, heeft de verkoper het recht om van de koper een vergoeding te eisen voor de waardevermindering van de goederen en deze te verrekenen met het geretourneerde bedrag.
Uitzonderingen:
De koper kan de overeenkomst niet herroepen in de gevallen genoemd in artikel 1837 in het BW, het herroepingsrecht kan met name niet worden uitgeoefend voor overeenkomsten
Het herroepingsformulier is hier beschikbaar. De koper kan de herroeping van het koopcontract onder andere sturen naar het bedrijfsadres van de verkoper of naar het e-mailadres van de verkoper info@hodinky-365.nl.
Het online herroepingsformulier is hier beschikbaar. Als de koper van deze mogelijkheid gebruik maakt, stuurt de verkoper de koper onmiddellijk een ontvangstbevestiging van de herroepingsverklaring.
De verkoper heeft het recht om de overeenkomst op elk moment voor de levering van de goederen te herroepen als hij objectief gezien niet in staat is, om redenen van derden, om de goederen aan de koper te leveren binnen een termijn die redelijk is gezien de omstandigheden en/of als blijkt dat de koper een eerder gesloten overeenkomst met de verkoper heeft geschonden.
De verkoper informeert de koper ook dat het contract niet zal worden gesloten als er redelijke twijfel bestaat over de ware identiteit van de koper of in het geval van duidelijke fouten in de gegeven informatie over de goederen of de prijs.
Als een geschenk samen met de goederen aan de koper wordt gegeven, wordt het geschenkcontract tussen de verkoper en de koper afgesloten met de voorwaarde dat als de koper zich terugtrekt uit het koopcontract krachtens deze clausule van de algemene voorwaarden, het geschenkcontract met betrekking tot dit geschenk niet langer van kracht zal zijn en de koper verplicht zal zijn om het geschenk samen met de goederen aan de verkoper terug te geven.
Indien de koper gebruik maakt van de Lifetime service (gratis kaartupdate – topo voucher) voor de herroeping van het koopcontract, waarvan het gebruik aan de koper ter beschikking wordt gesteld voor de geselecteerde goederen op verzoek van de koper op basis van de online registratie voor deze service, erkent de koper dat de Lifetime service ook stopt bij de herroeping van het koopcontract. De koper erkent dat het gebruik van de Lifetime service de waarde van de aangekochte goederen vermindert, aangezien de goederen (apparaat) onomkeerbaar gedevalueerd worden, aangezien de Lifetime service na registratie uitsluitend gekoppeld wordt aan de specifieke aangekochte goederen (apparaat) en deze goederen slechts beperkt beschikbaar zijn voor verkoop. In geval van herroeping van het contract heeft de koper recht op terugbetaling van de aankoopprijs verminderd met een bedrag dat overeenkomt met deze waardevermindering. Door zich te registreren voor de Lifetime service stemt de koper ermee in om de service uit te voeren vóór het verstrijken van de herroepingstermijn of vraagt hij uitdrukkelijk om de uitvoering van de service door zich te registreren. In verband met de Lifetime service (gratis kaartupdates) raadt de verkoper de koper uitdrukkelijk aan om eerst de mechanische functionaliteit van het apparaat en de functionaliteit van het apparaat wat betreft de basissoftware te controleren voordat hij het apparaat online registreert met het oog op herroeping en het uitoefenen van het recht op gebreken na ontvangst van de goederen.
Kwaliteit bij ontvangst
Als de goederen bij ontvangst gebreken vertonen (bijv. niet overeenstemt met de overeengekomen beschrijving, soort, hoeveelheid, kwaliteit, functionaliteit, compatibiliteit, interoperabiliteit en andere overeengekomen kenmerken, niet geschikt is voor het doel waarvoor de koper het nodig heeft en waarmee de verkoper heeft ingestemd, niet wordt geleverd met de overeengekomen accessoires, gebruiksaanwijzingen inclusief montage- of installatie-instructies; het niet geschikt is voor het gebruikelijke of overeengekomen doel, het niet beantwoordt aan de gebruikelijke kenmerken van goederen van dezelfde soort in hoeveelheid, kwaliteit, duurzaamheid, functionaliteit, compatibiliteit en veiligheid die de koper redelijkerwijs mag verwachten, zelfs rekening houdend met publieke verklaringen van de verkoper of van een andere persoon in dezelfde contractuele keten, in het bijzonder reclame of etikettering; het niet compleet is, d.w.z. (bv. niet geleverd met accessoires inclusief verpakking, montagehandleiding of andere instructies die de koper redelijkerwijs kon verwachten of andere wettelijke, contractuele of zelfs precontractuele parameters), zijn dit gebreken aan de goederen waarvoor de verkoper aansprakelijk is.
Aansprakelijkheid voor gebreken aan de goederen als bedoeld in artikel 2161, lid 2, van het Burgelijk Wetboek is niet van toepassing als de verkoper de koper vóór het sluiten van de overeenkomst specifiek heeft gewaarschuwd dat een eigenschap van de goederen afwijkt en de koper hier bij het sluiten van de overeenkomst uitdrukkelijk mee heeft ingestemd.
De koper kan uiterlijk binnen twee jaar na ontvangst van de goederen bij de verkoper een klacht indienen over het gebrek en aanspraak maken op het recht om het gebrek op zijn verzoek kosteloos te laten verhelpen, hetzij door reparatie, hetzij door levering van een nieuw artikel zonder gebreken, tenzij de gekozen methode voor het verhelpen van het gebrek onmogelijk is of onevenredig duur in vergelijking met de andere; dit wordt met name beoordeeld op grond van de ernst van het gebrek, de waarde die het artikel zou hebben gehad zonder het gebrek en of het kan worden verholpen door de andere methode zonder aanzienlijke problemen voor de koper.
De verkoper kan weigeren het gebrek te verhelpen (door reparatie of door levering van een nieuw artikel) als dit onmogelijk of onredelijk duur is, met name gelet op het belang van het gebrek en de waarde die het artikel zou hebben gehad zonder het gebrek. In een dergelijk geval heeft de koper, als hij terecht op het gebrek heeft gewezen, het recht om een korting op de aankoopprijs te eisen of, als het gebrek niet onbeduidend is, het recht om van het contract af te zien.
In het geval van een tweedehands aankoop kan de verkoper de termijn voor het uitoefenen van het recht om een gebrekkige prestatie te vorderen verkorten tot maximaal een jaar na aanvaarding. Binnen een jaar na ontvangst van de goederen wordt het gebrek verondersteld te hebben bestaan toen de goederen werden ontvangen, tenzij de aard van de goederen of het gebrek dit uitsluit. Deze termijn loopt niet voor de tijd gedurende welke de koper de goederen niet kan gebruiken, als hij terecht op het gebrek heeft gewezen.
De verkoper is niet verplicht om aan de vordering van de koper te voldoen als hij bewijst dat de koper het gebrek kende voordat hij de goederen overnam of het zelf heeft veroorzaakt.
In het geval van tweedehands verkochte goederen is de verkoper niet aansprakelijk voor gebreken die overeenkomen met de mate van eerder gebruik of slijtage. Bij goederen die tegen een lagere prijs zijn verkocht, is de verkoper niet aansprakelijk voor het gebrek waarvoor de lagere prijs is overeengekomen. In dergelijke gevallen heeft de koper recht op een redelijke korting in plaats van het recht op omruiling.
De verkoper is aansprakelijk voor gebreken binnen de gebruiksperiode die is vermeld in de advertentie, op de verpakking van de goederen of in de begeleidende instructies. De verkoper is ook aansprakelijk jegens de koper voor gebreken die zijn veroorzaakt door onjuiste montage of installatie die volgens het contract is uitgevoerd door of onder de verantwoordelijkheid van de verkoper. Dit geldt ook als de montage of installatie is uitgevoerd door de koper en het defect te wijten is aan een gebrek in de instructies die zijn verstrekt door de verkoper of door de aanbieder van de digitale inhoud of digitale inhoudsdienst als het object digitale kenmerken heeft.
Als het voorwerp van de koop een digitaal voorwerp is, moet de verkoper ervoor zorgen dat de overeengekomen updates van de digitale inhoud of digitale-inhouddienst aan de koper worden geleverd en dat de koper, naast de overeengekomen updates, de updates krijgt die nodig zijn om het voorwerp na aanvaarding zijn kenmerken te laten behouden in overeenstemming met artikel 2161 in het BW (kwaliteit bij aanvaarding), en dat hij op de hoogte wordt gesteld van de beschikbaarheid ervan gedurende een periode van twee jaar als de digitale inhoud of digitale-inhouddienst krachtens de overeenkomst gedurende een bepaalde periode ononderbroken moet worden geleverd en, als levering voor een periode van meer dan twee jaar is overeengekomen, gedurende die hele periode en/of zolang als de koper redelijkerwijs kan verwachten, als de digitale inhoud of digitale-inhouddienst krachtens de overeenkomst eenmalig moet worden geleverd. Dit is niet van toepassing wanneer de verkoper de koper voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst uitdrukkelijk heeft geïnformeerd dat updates niet zullen worden verstrekt en de koper hier bij het sluiten van de overeenkomst uitdrukkelijk mee heeft ingestemd.
Indien de koper nalaat om binnen een redelijke termijn updates te verstrekken, kan de koper geen rechten ontlenen aan een defect dat uitsluitend is ontstaan als gevolg van het nalaten van updates. Dit geldt niet als de koper niet is gewaarschuwd voor de update of de gevolgen van het niet bijwerken of niet of niet correct heeft bijgewerkt als gevolg van een gebrek in de instructies.
Als de digitale inhoud of digitale-inhouddienst krachtens de overeenkomst gedurende een bepaalde periode ononderbroken moet worden geleverd en als zich binnen die periode een gebrek voordoet, wordt de digitale inhoud of digitale-inhouddienst geacht gebrekkig te zijn.
Als het gebrek zich herhaaldelijk voordoet of als het gebrek wezenlijk is, kan de koper het recht uitoefenen op een redelijke korting op de aankoopprijs of zich terugtrekken uit de overeenkomst. De koper kan echter niet van het contract afzien als het gebrek onbeduidend is. Verdere gronden voor het uitoefenen van het recht op een redelijke korting op de koopprijs of terugtrekking uit het contract worden uiteengezet in punt 6 Behandeling van klachten.
De verkoper verplicht zich om de koper een contractuele garantie te geven van ten minste 24 maanden bovenop de aansprakelijkheid voor gebreken bij aanvaarding van de goederen.
In het geval van een contractuele garantie verstrekt de verkoper de koper uiterlijk bij ontvangst van de goederen een kwaliteitsgarantiecertificaat (garantiecertificaat) in tekstvorm conform artikel 2174a in het BW.
Als de verkoper garandeert dat het artikel bij normaal gebruik gedurende een bepaalde periode zijn functies en prestaties behoudt, heeft de koper op grond van de garantie ten minste recht op levering van een nieuw artikel zonder gebreken of op reparatie van het artikel. De vermelding van de garantieperiode of de gebruiksperiode van de zaak op de verpakking van de zaak heeft ook deze gevolgen.
Afhandeling van claims
De koper is verplicht om zonder onnodige vertraging na het ontdekken van het defect een klacht in te dienen bij de verkoper of de persoon die is aangewezen om de goederen te repareren. Als hij dit schriftelijk of elektronisch doet, dient hij zijn contactgegevens, een beschrijving van het defect en een verzoek om de wijze waarop de claim moet worden afgehandeld te verstrekken.
Klachtenformulier.
De koper moet de verkoper meedelen welk recht hij heeft gekozen bij de melding van het gebrek of zonder onnodige vertraging na de melding van het gebrek. Een verandering van keuze zonder toestemming van de verkoper is alleen mogelijk als de koper heeft verzocht om herstel van een defect dat onherstelbaar blijkt te zijn.
Als de koper zijn recht op grond van een wezenlijke contractbreuk niet tijdig uitoefent, heeft hij dezelfde rechten als in het geval van een niet-materiële contractbreuk.
De koper is verplicht om de aankoop van de goederen te bewijzen (bij voorkeur met een aankoopbewijs). De termijn voor de afhandeling van de vordering gaat in op het moment dat de vordering wordt ingediend (gemeld). De koper dient de goederen te overhandigen of af te leveren bij de verkoper of de plaats die is aangewezen voor reparatie op hetzelfde moment of nadat de claim is ingediend. De goederen moeten worden verpakt in een geschikte verpakking om schade te voorkomen en moeten schoon en compleet zijn.
De verkoper moet onverwijld beslissen over de klacht, uiterlijk binnen drie werkdagen, of als een professionele beoordeling nodig is om een beslissing te nemen. De informatie over de noodzaak van een professionele beoordeling wordt binnen deze periode aan de koper meegedeeld. De verkoper zal de klacht, met inbegrip van het opheffen van het gebrek, zonder onnodige vertraging, uiterlijk binnen 30 dagen na indiening afhandelen, tenzij schriftelijk een langere termijn is overeengekomen met de koper. Na het verstrijken van deze termijn heeft de koper dezelfde rechten als bij een wezenlijke tekortkoming in de nakoming van het contract.
Als de verkoper weigert het gebrek te verhelpen, kan de koper een redelijke prijsvermindering eisen of zich terugtrekken uit het contract.
De garantieperiode wordt verlengd met de tijd vanaf het moment dat de claim wordt ingediend totdat de claim is afgehandeld of de koper verplicht is om het artikel op te halen.
Als het niet mogelijk is om de status van de claim online te volgen, verplicht de verkoper zich om de koper op verzoek van de koper per e-mail of sms te informeren over de afhandeling van de claim.
In geval van een gerechtvaardigde klacht heeft de koper recht op vergoeding van de redelijkerwijs gemaakte kosten.
De verkoper is de verantwoordelijke voor de verwerking van de persoonsgegevens die worden verstrekt voor de uitvoering van het onderwerp van de overeenkomst.Identificatie en contactgegevens van de verantwoordelijke voor de verwerkingBedrijf: Hodinky 365 s.r.o.Maatschappelijke zetel: Sirotčí 605/10, 703 00 Ostrava-VítkoviceKvK Nr.: 28638581BTW Nr.: CZ28638581E-mailadres: info@hodinky-365.nlContactadres: Sirotčí 605/10, 703 00 Ostrava-VítkoviceDoel van de verwerking, reikwijdte van de persoonsgegevens en rechtsgrondslag voor de verwerkingDe koper erkent dat de beheerder ten behoeve van het sluiten van het koopcontract, de daaropvolgende uitvoering ervan (verwerking van de bestelling, zorgen voor de verwijdering en levering van goederen) en de mogelijke oplossing van rechten die voortvloeien uit gebrekkige uitvoering (klachten), zijn persoonsgegevens in de volgende reikwijdte zal verwerken en opslaan, in overeenstemming met het Europees Parlament en de Raad (EU) 2016/679, de algemene verordening gegevensbescherming (hierna AVG genoemd): naam, achternaam, adres, e-mailadres en telefoonnummer (voeg indien nodig andere te verwerken gegevens toe – betalingsgegevens, enz.De rechtsgrondslag voor de verwerking van persoonsgegevens is de uitvoering van een contract waarbij de koper partij is, in overeenstemming met artikel 6, lid 1, sub b AVG.Categorieën ontvangers/ontvangers van persoonsgegevensDe klant verbindt zich ertoe de persoonsgegevens van de koper niet te verstrekken aan andere entiteiten dan de contractuele vervoerder die door de koper in het bestelformulier is gekozen met het oog op de levering van de goederen, een lijst van vervoerders is hier beschikbaar, en de gegevens worden verstrekt in de volgende omvang: naam, achternaam, adres, e-mailadres, telefoonnummer.
c) aan de uitgever van de creditcard in geval van betaling met een creditcard, ten behoeve van een mogelijke TRA-uitzondering (Transaction Risk Analysis), die een eenvoudiger aankoopproces mogelijk maakt, en op grond van het gerechtvaardigde belang van de verkoper bij het verwerken van de transactie, waarbij de gegevens in de volgende omvang kunnen worden verstrekt: naam, achternaam, e-mailadres, telefoonnummer, factuuradres, afleveradres.
d) Op basis van Wet nr. 480/2004 Coll. betreffende bepaalde diensten van de informatiemaatschappij en betreffende wijzigingen van bepaalde wetten, zoals gewijzigd, kunnen wij je als klant marketingcommunicatie sturen met betrekking tot onze diensten of informatie over ons bedrijf.
Opslagperiode
Persoonlijke gegevens worden opgeslagen door de controller voor de periode die nodig is om het contract uit te voeren (verwerking van de bestelling, verwijdering en levering van de goederen) en voor de periode van de wettelijke garantie (24 maanden na ontvangst van de goederen) of voor de periode van de contractuele garantie die wordt geboden.
De koper erkent dat de beheerder krachtens artikel 31 van de Boekhoudwet (nr. 593/1991 Coll.) verplicht is om boekhouddocumenten en boekhoudbescheiden (facturen) te bewaren gedurende een periode van 5 jaar vanaf het einde van de boekhoudperiode waarop ze betrekking hebben (d.w.z. als je goederen koopt in 2018, moet de factuur worden bewaard tot het einde van 2023). De beheerder is ook verplicht op grond van artikel 47 van de wet inzake het beheer van belastingen en retributies (nr. 337/1992 Coll.) om de factuur te bewaren gedurende een periode van 3 jaar vanaf het einde van het belastingjaar waarin de belastingschuld in verband met de factuur is ontstaan (d.w.z. als je in 2018 goederen koopt, moet de factuur voor belastingprocedures worden bewaard tot eind 2021). De factuur bevat de volgende persoonsgegevens: naam, achternaam en adres.
De koper erkent ook dat de beheerder krachtens artikel 35 van de wet op de belasting over de toegevoegde waarde (nr. 235/2004 Coll.) verplicht is om de belastingdocumenten te bewaren gedurende 10 jaar vanaf het einde van het belastingtijdvak waarin de transactie plaatsvond (d.w.z. als je goederen koopt in 2018, moet de factuur worden bewaard tot eind 2028). Het belastingdocument bevat de volgende persoonsgegevens: naam, achternaam en adres.
Rechten van de koper met betrekking tot persoonsgegevens
De koper erkent verder dat, overeenkomstig de artikelen 15 tot 21 van de AVG, de koper het recht heeft op:
(a) toegang tot persoonsgegevens, wat bestaat uit het recht om van de verwerkingsverantwoordelijke bevestiging te krijgen of persoonsgegevens die hem/haar betreffen al dan niet worden verwerkt en, indien dit het geval is, om toegang te krijgen tot dergelijke persoonsgegevens en tot de informatie zoals gedefinieerd in artikel 15 van de AVG;
(b) rectificatie van onnauwkeurige persoonsgegevens die op hem/haar betrekking hebben, en, rekening houdend met de doeleinden van de verwerking, heeft de koper het recht om onvolledige persoonsgegevens te laten aanvullen, onder meer door een aanvullende verklaring te verstrekken overeenkomstig artikel 16 van de AVG;
c) wissen ("recht om vergeten te worden"), wat inhoudt dat de voor de verwerking verantwoordelijke zonder onnodige vertraging de persoonsgegevens over de koper wist zodra deze niet langer nodig zijn voor de uitvoering van de overeenkomst, tenzij er een andere rechtsgrond is voor verdere verwerking;
d) om de verwerking van persoonsgegevens te beperken in de gevallen die zijn gedefinieerd in artikel 18 van de AVG;
e) gegevensoverdraagbaarheid onder de voorwaarden van artikel 20 van de AVG;
f) om bezwaar te maken tegen de verwerking van persoonsgegevens op grond van artikel 21 van de AVG. Op verzoek verstrekt de verwerkingsverantwoordelijke de koper binnen 15 dagen na ontvangst van het verzoek informatie over de maatregelen die in elk geval zijn genomen.
Naast het eerste exemplaar van de verwerkte persoonsgegevens verbindt de verantwoordelijke voor de verwerking zich ertoe de koper kosteloos een tweede exemplaar te verstrekken indien de koper hierom verzoekt en hij zijn recht op toegang tot de persoonsgegevens uitoefent.
In geval van twijfel over de verwerking van persoonsgegevens heeft de koper het recht om contact op te nemen en een klacht in te dienen bij de autoriteit voor gegevensbescherming, de toezichthoudende autoriteit op dit gebied.
De verkoper staat aankopen zonder registratie toe en zal de gegevens van niet-geregistreerde kopers uitsluitend gebruiken voor de uitvoering van het onderwerp van de overeenkomst, niet voor marketing- of commerciële doeleinden.
Geschillen tussen de verkoper en de koper worden beslecht door de algemene rechtbanken.
Volgens Wet nr. 634/1992 Coll. inzake consumentenbescherming, zoals gewijzigd, heeft een koper die een consument is het recht op buitengerechtelijke beslechting van een consumentengeschil dat voortvloeit uit een koop- of dienstencontract. De entiteit die bevoegd is om buitengerechtelijke geschillenbeslechting uit te voeren is de Autoriteit Consument & Markt. Meer informatie is beschikbaar op de website https://www.acm.nl/nl.
Buitengerechtelijke beslechting van een consumentengeschil wordt uitsluitend geïnitieerd op verzoek van de consument, en alleen als het geschil niet rechtstreeks met de verkoper is opgelost. Het verzoek kan worden ingediend binnen 1 jaar na de datum waarop de consument het betreffende recht voor het eerst met de verkoper heeft uitgeoefend.
De consument heeft het recht om een buitengerechtelijke geschillenbeslechting online te starten via het ODR-platform dat beschikbaar is op ec.europa.eu/consumers/odr/.
De verkoper verbindt zich ertoe om bij voorrang te streven naar buitengerechtelijke geschillenbeslechting met de koper, tenzij de koper dit weigert.
Deze procedure is geen bemiddeling in de zin van de Wet inzake bemiddeling nr. 202/2012 Coll. noch door arbitrage overeenkomstig de Wet inzake arbitrage en de tenuitvoerlegging van scheidsrechterlijke uitspraken nr. 216/1994 Coll. en het gebruik ervan heeft geen invloed op het recht van de partijen om hun claim bij de Autoriteit Consument & Markt of bij de rechtbank in te dienen.
Tijdens de buitengerechtelijke schikkingsonderhandelingen zullen de verjaringstermijnen volgens het Burgerlijk Wetboek niet (beginnen te) lopen, tenzij een van de partijen bij het geschil uitdrukkelijk weigert om de onderhandelingen voort te zetten.
De Autoriteit Consument & Markt (https://www.acm.nl/nl) houdt toezicht op de naleving van de verplichtingen uit hoofde van de Consumentenbeschermingswet nr. 634/1992 Coll.
Overige
Andere zaken die hier niet worden genoemd, vallen onder het Burgerlijk Wetboek (nr. 89/2012 Coll.), de Consumentenbeschermingswet (nr. 634/1992 Coll.) en andere wetgeving, zoals gewijzigd.
Op het contract en aanverwante zaken is Tsjechisch recht van toepassing.
Wijzigingen in de algemene voorwaarden in een andere vorm dan wederzijds schriftelijk overeengekomen, zijn uitgesloten. De koopovereenkomst met inbegrip van de algemene voorwaarden wordt door de Verkoper gearchiveerd in elektronische vorm zonder de mogelijkheid van toegang door de koper. De koper ontvangt echter alle documenten waarvoor een tekstvorm wettelijk verplicht is per e-mail, waarbij de koper permanent toegang heeft tot de ongewijzigde documenten. We raden je aan om deze documenten, in het bijzonder de bestelbon en de algemene voorwaarden, te bewaren voor later gebruik.
De cadeaubon kan eenvoudig worden ingewisseld in de online winkel op het moment van aankoop, wanneer de relevante code van de cadeaubon wordt ingevoerd in het veld Kortingscoupon in het winkelwagen en de waarde van de bon wordt afgetrokken van de waarde van de aankoop door op de knop "Korting inwisselen" te drukken. De cadeaubon is 12 maanden geldig vanaf de aankoopdatum.
Deze algemene voorwaarden zijn geldig vanaf 26. 2. 2023.